یه میم 2 تا ح

1mim-2ta-h
یه میم 2 تا ح

سلام؛
من یه میم 2 تا ح هستم همون lpln_psdk70 قدیمی
اینجا چیزایی که قبلا بودم و نوشتم و چیزایی که بعدا خواهم نوشت و تولید کرد رو میذارم
موفق باشم :|

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
سایت تحت لوای اینجانب

کانال ویدیو های من در دیدستان

بزرگترین تظاهرات در تاریخ اسرائیل

يكشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰۵:۱۳ ب.ظ

بزرگترین تظاهرات در تاریخ اسرائیل + تصاویر

یک چهارم ساکنان تل آویو بیرون آمدند

اعتراضات در کمتر از یک ماه به صورت باور نکردنی از تحصن تعداد کمی دانشجو در خیابان های تل آویو به تظاهرات گسترده طبقه متوسط در تل آویو و برخی مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی تبدیل شد

بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیز تاریخ اسرائیل در شهر تل آویو برگزار شد.

به گزارش رویترز، 250 هزار اسرائیلی در اعتراض به سیاست های اقتصادی کابینه تل آویو در این شهر تظاهرات کردند.پلیس این آمار را تأیید کرده است.


شهر تل آویو حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.

شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار کاهش هزینه های معیشتی بودند. در پی این تظاهرات بی سابقه ، نتانیاهو اعلام کرد که قصد دارد گروهی از وزیران کابینه  را مامور بررسی مطالبات معترضین کند.

اعتراضات در کمتر از یک ماه به صورت باور نکردنی از تحصن تعداد کمی دانشجو در خیابان های تل آویو به تظاهرات گسترده طبقه متوسط در تل آویو و برخی مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی تبدیل شد.


علاوه بر تل آویو ، اعتراضات در شهرهای قدس غربی و دیگر شهرهای تحت کنترل رژیم صهیونیستی نیز برگزار شد.


حدود هفت میلیون و 700 هزار نفر در مناطق تحت کنترل رژیم صهیونیستی ساکن هستند.

حدود یک ماه پیش ، شماری اندک از دانشجویان تحصن در خیابان های تل آویو را آغاز کرده بودند اما مقامات تل آویو به این اعتراضات بی توجه بودند.


این اعتراضات پس از افزایش بهای خانه ها در نیمه ماه جوئیه گذشته آغاز شد.


 رشد اقتصادی 4.8 درصدی برای سال جاری میلادی اسرائیل برآورد می شود. میزان بیکاری در اسرائیل نیز به رقم 5.7 درصد رسیده است.

در این تظاهرات ، تجمع کنندگان علیه نخست وزیر شعار می دادند.یکی از معترضین برروی پلاکاردی نوشته است: مردم خواهان عدالت اجتماعی است.


بسیاری از پلاکاردها شعارهای احزاب مخالف را در انتقاد به سیاست های "بازار آزاد" نخست وزیر دربرداشت.برخی از معترضین خواستار اقدامات فوری کابینه برای کاهش هزینه مسکن مانند ساخت مسکن و اجاره دادن آنها به قیمت کم، افزایش سقف حداقل دستمزد، گرفتن مالیات از واحدهای مسکونی خالی و اعلام تحصیل مجانی برای همه سنین هستند.


یکی از معترضین نیز پلاکاردی با این نوشته که "اینجا مصر است" در دست گرفته بود.

به صورت معمول در اسرائیل، تظاهرات اعتراض آمیز درباره جنگ یا صلح برگزار می شود. از این رو ، تظاهرات کنونی ، متفاوت ترین تجمع مخالفان بوده است زیرا مطالباتی به غیر از مسائل سنتی سرزمین های اشغالی دارد.

 باروخ اودین ،33 ساله و از سران گروه های معترض در تل آویو در این باره می گوید:" از دهها سال قبل تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده بود ، اینکه این همه مردم از خانه های خود بیرون بیایند و خواستار تغییر شوند ، این یک انقلاب است."


ناظران سیاسی در اسرائیل معتقدند این تظاهرات عظیم ، آزمایشی برای قدرت جنبش اعتراضی در اسرائیل برای ادامه حرکت خود است.

 براساس یک نظرسنجی که توسط دو دانشگاه اسرائیل انجام شده ، نیمی از شرکت کنندگان گفته اند کاهش اختلاف  میان دستمزدها باید در برنامه های کابینه تل آویو، دارای اولویت باشد.این امر نشان می دهد ساکنان اسرائیل از تبعیض اقتصادی به شدت ناراضی اند.


 18 درصد نیز گفته اند اولویت کابینه می بایست مسئله تهیه خانه های با هزینه مناسب باشد. این افراد عمدتاً شهرک سازی را روش مناسبی برای حل مشکل مسکن خود می دانند.

31 درصد نیز گفته اند  اولویت کابینه باید مذاکرات صلح میان اسرائیل و فلسطین باشد.

قرار است معترضین در روزهای آینده نیز به تظاهرات اعتراض آمیز خود در مقابل ساختماهای دولتی و از جمله وزارت دفاع ادامه دهند.


در شهر قدس غربی نیز قرار است معترضین در مقابل دفتر نخست وزیر، تظاهراتی را برگزار شود.

 

 








 

منبع:  عصرایران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۰۵/۱۶
mohammad hossein

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی