یه میم 2 تا ح

1mim-2ta-h
یه میم 2 تا ح

سلام؛
من یه میم 2 تا ح هستم همون lpln_psdk70 قدیمی
اینجا چیزایی که قبلا بودم و نوشتم و چیزایی که بعدا خواهم نوشت و تولید کرد رو میذارم
موفق باشم :|

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
سایت تحت لوای اینجانب

کانال ویدیو های من در دیدستان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه نماز جمعه امروز تهران با تسلیت ارتحال علامه العمری از علمای بزرگ شیعه عربستان گفت: این عالم بزرگوار شیعیان عربستان واقعا پناهگاه شیعیان این کشور بود و اکثر عمر صدساله خود را در مسیر نشر آموزه‌های ائمه اطهار به کار برد و آزارهای فراوانی دید و زندان‌های طولانی تحمل کرد اما دست از آرمان‌ها و حمایت از انقلاب اسلامی و شیعیان لبنان برنداشت.

وی در خصوص مسائل خارجی و به خصوص خاورمیانه افزود: بحثی که نباید از کنار آن به راحتی گذشت، حوادث خاورمیانه و کشورهای عربی است.

خاتمی خاطرنشان کرد: در کشور تونس مردم به صحنه آمده و دیکتاتور 23 ساله مستبد خود را به زیر کشیدند و در کشور مصر نیز موج خروش و فریاد مردم بلند است و امروز را روز "غضب و خشم " نامیدند. در یمن مردم به صحنه آمده و در عمان و اردن نیز وضعیت چنین است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: پس از گذشت 31 سال از انقلاب اسلامی این پدیده‌ها بدیع است و منصفانه باید گفت این تحرکات پس لرزه انقلاب اسلامی است که ملت ایران آن را به راه انداختند.

این استاد حوزه علمیه در خصوص تحلیل قرآنی این قیام‌ها در کشورهای عربی اظهار داشت: خداوند آنچنان که در عرصه تکوین سنت‌هایی دارد، در تاریخ و جوامع نیز قوانینی دارد. سنت خداوند این است که سرانجام کسانی که با دین درمی‌افتند سقوط خواهد بود.

وی در ادامه گفت: حاکم 400 ساله مصر که ادعای خدایی می‌کرد، در آب غرق شد و جسدش به فرمان خداوند به بالای آب آمد تا دیکتاتوران از سرنوشت وی عبرت بگیرند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه بیان داشت: دیکتاتور تونس با خداوند درافتاد و نماز جماعت جمعه را ممنوع کرد. زندان و شکنجه در مدت حکومت این دیکتاتور تونسی امری عادی شده بود و سنت خداوند این است که کسانی که دل از خدا می‌برند و دل به بیگانگان می‌بندند در روز حادثه بیگانگان نیز به داد آنها نمی‌رسد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران تاکید کرد: دیکتاتور تونس در هنگام فرار از این کشور 20 ساعت با هواپیمای شخصی خود در هوا سرگردان بود و هیچ کشوری حتی فرانسه و ایتالیا نیز که رابطه دوستانه‌ای با وی داشتند، این دیکتاتور را به کشورهای خود راه ندادند و این همان بلایی بود که بر سر رضا و محمدرضا پهلوی نیز آمد.

وی با اشاره به این که این سرنوشت در انتظار کسانی است که دل از خدا بریده‌اند،‌افزود: کشورهای غربی در رسانه‌های خود پیگیر این نکته است که سبقه اسلامی این قیام‌ها را در کشورهای عربی کتمان و پنهان کنند و مسائل دموکراسی، لیبرالی و صنفی را مطرح کنند. اما اصلی‌ترین بحث در پیدایش این قیام‌ها سبقه دینی است.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: اکنون مردم تونس به خروش خود ادامه می‌دهند و خواستار این هستند که همراهان و حامیان دیکتاتور کشورشان دستگیر و محاکمه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مردم تونس با شعار "الله اکبر " دست به این قیام‌ها زده‌اند و این امر ماهیت اسلامی قیام مردم تونس را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: مردم تونس پس از فرار دیکتاتور این کشور بدون فوت وقت نماز جمعه برپا کردند و این امر نشاندهنده قیام دینی مردم تونس است.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: وزیر خارجه وقت آمریکا چند سال قبل نوید خاورمیانه جدید را داده بود تا آمریکا آن را مدیریت کند و رژیم صهیونیستی میدان دار آن باشد اما به کسانی که واقعیت‌ها را نمی‌بینند اعلام می‌کنیم که خاورمیانه اسلامی و جدید در حال شکل‌گیری است و این خاورمیانه اسلامی با محوریت اسلام، دین و مردم سالاری دینی برپا می‌شود.

وی در ادامه گفت: به مجاهدانی که در صحنه و تظاهرات مردمی در کشورهای عربی حضور دارند، پیام می‌دهیم که مراقب باشید گوهر اسلام را از شما نربایند و پای ارزش‌های اسلامی بایستید.

خطیب نماز جمعه امروز تهران در خصوص آخرین وضعیت داخلی لبنان گفت: خنثی شدن توطئه‌های دشمنان در لبنان نشان می‌دهد که مسئولان و مردم این کشور خواستار کشوری مستقل هستند و دخالت بیگانگان را در امور داخلی خود برنمی‌تابند و قصد دارند خود برای کشورشان تصمیم بگیرند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: جریان مجاهد حزب‌الله لبنان به رهبری سید حسن نصرالله و کشور سوریه طرحی را برای آرامش کشور لبنان مطرح کردند که آمریکا با طرح دادگاهی صهیونیستی و نامشروع قصد بر هم زدن آرامش را داشت.

* هزینه 400میلیون دلاری یکی از کشورهای منطقه برای دخالت در امور لبنان

وی در ادامه تاکید کرد: خبر دقیقی داریم مبنی بر اینکه یکی از کشورهای منطقه در روزهای اخیر 400 میلیون دلار خرج کرده تا بتوان اوضاع را در لبنان به نفع خود رقم بزند. اما شکست خورده‌اند و دولتی بر سر کار آمده که رژیم صهیونیستی در غم فرو رفته و آمریکا کینه‌اش را به روشنی نسبت به لبنان ابراز کرده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: به جریان حزب‌الله لبنان به دلیل این موفقیت تبریک می‌گوییم و این موفقیت پیروزی ملت لبنان است.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: در آستانه دهه فجر و سی و دومین فجر عزت، آزادی، عظمت و استقلال هستیم که باید مناسبت‌های این ایام‌الله را با شکوه برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دهه فجر اسلام را زنده کرد و انقلاب اسلامی حاکمیت کفر را متزلزل ساخت، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، صدا و سیما و به خصوص سیمای جمهوری اسلامی ایران باید در این ایام‌الله دین خود را ادا کند و برای نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی به صورت مقایسه‌ای این مسائل را مطرح کند. تا این دو نسل با بصیرت مدافع انقلاب اسلامی باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در خصوص افق آینده انقلاب اسلامی در ادامه بیان داشت: ده عنصر اعم از رهبری، معنویت، بصیرت، استکبارستیزی، وحدت، صبر، شکر، یاری خداوند، گسترش فرهنگ عدالت و عبر‌ت‌آموزی از تاریخ موجب می‌شوند انقلاب اسلامی آینده روشن داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی افزود: انقلاب اسلامی در بستر معنویت شکل گرفته و مساجد وشعارهای دینی پایگاه این انقلاب بوده است.

وی افزود: در 57 سال حکومت سیاه پهلوی پدر و پسر، کمونیست‌ها، لیبرال‌ها، ملی‌مذهبی‌ها و التقاطی‌ها نتوانستند پایه‌های این رژیم را بلرزانند اما تنها جریانی که کاخ 2500 ساله پادشاهی را فرو ریخت قدرت دینی و مرجعیت دینی بود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: آینده انقلاب اسلامی را دین رقم می‌زند و دم زدن از ناسیونالیسم با جنس انقلاب اسلامی یکی نیست. باید به عنصر دین توجه کرد. و در همه حوزه‌ها به این عنصر باید توجه شود. در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست که تئاتری مبتذل به نمایش گذاشته شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از عناصر مهم در داشتن آینده‌ای درخشان برای انقلاب اسلامی، رهبری است. انقلاب اسلامی ایران خلاء‌ رهبری را نداشته و همواره فقیهی عالم 32 سال انقلاب اسلامی را به پیش برده است.

این استاد حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه ما ولی فقیه خود را جانشین امام زمان (عج) می‌دانیم، تصریح کرد: جریان فتنه در طول 8 ماه تلاش خود سعی داشت قداست رهبری را بشکند. اما دیدیم که خودشان شکسته شدند.

وی افزود: در فتنه سال گذشته آنچه که مطرح بود، شکستن قداست ولایت بود اما ملت ایران با بصیرت خود به محبوبیت رهبری اضافه کردند.

خاتمی در ادامه بیان داشت: ملت ایران در طول انقلاب اسلامی بصیرت داشتند که همراه امام خمینی (ره) بودند و 8 سال جنگ را اداره کرده و کشور را بیمه کردند. بصیرت ملت ایران حماسه 9 دی را آفرید و کشور را در مقابل ضد انقلاب داخلی بیمه کرد.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در عرصه اداره کشور سه نکته اهمیت دارد. کشور باید بر اساس قانون اداره شود و این قانون است که به کشور سامان می‌دهد و همه باید طبق قانون با یکدیگر مساوی باشند و هیچ کس نمی‌تواند با رانت سیاسی و اقتصادی در حاشیه امن باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اطاعت از ولایت فقیه واجب است اما این اطاعت برای مسئولان کشور اوجب است و از جهت اصل 57 قانون اساسی سه قوه باید شنونده سخنان ولایت فقیه باشند و در این عرصه تخطی از هیچ کسی پذیرفته نیست.

خاتمی تاکید کرد: مقام معظم رهبری به صراحت نسبت به عدم اختلاف رسانه‌ای مسئولان تاکید داشتند و این امر را نهی کرده‌اند. اختلاف مسئولان وقتی به مردم کشیده شود، جامعه را به اختلاف می‌کشاند و مقام معظم رهبری این گونه اقدامات را خلاف شرع دانسته‌اند.

* مسئولان و روسای سوه قوه اختلافات را کنار بگذارند

وی افزود: از مسئولان کشور و رؤسای سه قوه و همچنین رسانه‌ها درخواست می‌کنم که اختلافات را کنار بگذارند و با یکدیگر خصوصی صحبت کنند و مشکلات خود را حل کنند و این اختلافات را رسانه‌ای نکنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از تمام شخصیت‌هایی که صاحب تریبون هستند، می‌خواهم قبل از اینکه اظهار نظر کنند، ببینند چه کسی از این سخنان استفاده می‌کند. اظهار نظری که ضد انقلاب به وسیله آن خشنود شود، معیوب است. این کشور مدیون شهدا است و برخی از مسئولان محترم با اظهار نظر خود مردم را دشمن‌شاد نکنند.

آیت‌الله خاتمی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه روز قیامت روز قطع رابطه با دنیاست، به بحث اصول اخلاقی اسلام پرداخت و گفت: انس با خدا از اصول اساسی است که دعا یکی از زیرمجموعه‌های این اصل است.

وی افزود: معرفت خداوند، دعای خالصانه، لقمه حلال، رفتار بنده‌گونه و حضور قلب از شرایط استجابت دعاست.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به اینکه هر جا باشیم ذات مقدس ربوی آنجا هست، خاطرنشان کرد: حضور قلب یعنی اینکه انسان در کنار خداوند کسی دیگر را نبیند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد:‌ دعا نباید عادت و سرگرمی باشد بلکه باید انسان با عشق به سراغ دعا برود. خداوند دعای کسی را که اهل لهو است، اجابت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی دل بشکند فرصت دعا ایجاد می شود و باید گداوار به در خانه خدا رفت. گدایی محضر خداوند عزت است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۱/۱۱
mohammad hossein

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی