یه میم 2 تا ح

1mim-2ta-h
یه میم 2 تا ح

سلام؛
من یه میم 2 تا ح هستم همون lpln_psdk70 قدیمی
اینجا چیزایی که قبلا بودم و نوشتم و چیزایی که بعدا خواهم نوشت و تولید کرد رو میذارم
موفق باشم :|

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
سایت تحت لوای اینجانب

کانال ویدیو های من در دیدستان

فرعون مصر سرنگون شد

پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۸۹، ۰۴:۳۹ ب.ظ
معاون رئیس جمهور مصر در بیانیه‌ای مهم از کناره‌گیری رسمی "حسنی مبارک" از سمت ریاست جمهوری مصر خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه خبری الجزیره، "عمر سلیمان" معاون رئیس جمهور مصر در بیانیه‌ای از کناره‌گیری رسمی مبارک از سمت خود خبر داد و اعلام کرد که وی شورای عالی نیروهای مسلح را مسئول اداره کشور کرد.

مردم مصر هیجده روز پیش در جمعه خشم به خیابان‌های قاهره و سایر شهرهای مصر آمدند و پایان ظلم و ستم، فساد، بی‌عدالتی و چپاول ثروت‌های مصر را با تاکید بر لزوم سرنگونی مبارک و رژیم او فریاد زدند.

استواری و استقامت مثال زدنی مردم مصر در شرایط بد معیشتی و آب و هوایی در طول هیجده روز اخیر باعث شد که مبارک با لجاجت ذره ذره شروع به امتیازدهی کند، اما ملت مصر بازهم با جانفشانی و نثار صد‌ها شهید و بیش از ۱۰ هزار مجروح برای تاکید بر خواست اصلی خود یعنی رفتن مبارک به صورت میلیونی به خیابان‌ها آمدند و لزوم سرنگونی او را فریاد زدند.

مبارک پنج شنبه گذشته در سخنانی ضبط شده بار دیگر از کناره گیری از قدرت سر باز زد و مقداری از اختیارات خود را به عمر سلیمان معاون خود واگذار کرد، اما مردم مصر در همان شب با حضور چند میلیونی خود به ویژه در میدان التحریر قاهره پیمان بستند تا بار دیگر در روز جمعه، با عنوان "روز آزادی" حضور چند میلیونی خود را تکرار کرده و برخواست خود برای لزوم رفتن مبارک تاکید کنند.

مردم خشمگین مصر دیروز نیز با حضور چندین میلیونی خود به خیابان‌ها آمدند و به ویژه کاخ ریاست جمهوری العروبه و عابدین و ساختمان رادیو و تلویزیونی را در قاهره و همچنین کاخ راس التین در شهر اسکندریه را محاصره کردند و شعار لزوم رفتن مبارک را بار دیگر سردادند به گونه‌ای که فشارهای مردمی بالاخره جواب داد و عمر سلیمان معاون مبارک در سخنانی تلویزیونی ساعتی بعد، کناره گیری مبارک از قدرت را اعلام کرد.

شهروندان مصری به ویژه مستقر در میدان التحریر که نماد مقاومت و پایداری آن‌ها است، با ابراز شادمانی و سرور خود در عین حال تاکید می‌کنند که تا سرنگونی تمام سران رژیم حاکم و سرنگونی کامل این رژیم به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

یکی از اعضای جنبش عدالت و توسعه جوانان مصر بعد از سرنگون شدن مبارک در مصاحبه‌ای گفت: «مبارک باید مورد محاکمه قرار گیرد.»

بازتاب رسانه‌های جهان به سقوط مبارک

رسانه‌های جهان از ساعتی بعد و در پی انتشار خبر استعفای حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر به پخش تصاویر جشن و شادمانی مردم مصر پرداخته‌اند.

زنی با صدایی گرفته و بغضی شکسته از پایداری مردم با گزارشگر الجزیره سخن می‌گفت. وی ‌گفت: «ما پیروز شدیم، مبارک رفت، ۳۰ سال ظلم و ستم تمام شد.»

این کلمات بریده بریده یک زن مصری بود که نمی‌توانست اشک‌های شادی خود را پنهان کند.

تصویر پیرمردی که در گوشه‌ای آهسته می‌گریست، از دیگر تصاویر تکان دهنده شبکه‌های خبری بود.

این پیرمرد ‌گفت:‌ «ای کاش فرزندم هم اکنون در میان ما بود که شادی‌ام را با او قسمت کنم. او شعله انقلاب را برافروخت، اما نماند که نتیجه آن را ببیند.»

تصاویر جوانان مصری که یکدیگر را به آغوش می‌کشیدند، مادرانی که هلهله می‌کردند و پدرانی که نقل و نبات بر سر حاضران می‌ریختند، پس از شنیدن خبر کناره‌گیری مبارک از رسانه‌های جهان پخش می‌شد.

بالاخره بعد از ۱۸ روز مقاومت و پایداری، مردم مصر توانستند طاغوت را به پایین آورند و پرچم آزادی را برفراز کشور خود بیافرازند.

شبکه‌های الجزیره، العربیه، ان.‌بی.ان، بی‌.بی‌.سی عربی، ANN، فرانس ۲۴ و دیگر شبکه‌های عربی و حتی شبکه‌های انگلیسی همه و همه بر پیروزی انقلاب مردمی مصر متمرکز بودند و تصاویر شادی گسترده مردم، رقص و پایکوبی و شور و شعف آن‌ها را پخش می‌کردند.

اما شبکه‌های مصری که تا آخرین لحظه گزارشی از واقعیت‌ها به مردم ارائه نمی‌دادند نیز مجبور شدند تصاویر شور و شعف و شادی مردم را پخش کنند و با زیرنویسی مختصر، انتقال قدرت از مبارک به شورای عالی نظامی را مخابره کردند.

به رغم آنکه کناره‌گیری مبارک از قدرت، خواست تمامی مردم مصر است و بسیاری فکر می‌کنند که انقلاب به ثمر رسیده است و بحران از مصر برچیده خواهد شد، اما گمانه زنی‌های موجود برخلاف آن را بیان می‌کند و مردم همچنان خواهان پایان دوره نظامی‌ها در مصر هستند و می‌گویند که خواهان برقراری کامل دموکراسی در چارچوب برگزاری انتخابات و انتخاب رئیس‌جمهور منتخب مردمی هستند.

این در حالی است که علاوه بر مصر، مردم در بسیاری از کشورهای منطقه از جمله لبنان، بحرین، یمن، تونس و اردن نیز به شادی پرداخته‌اند.

فلسطینی‌های ساکن غزه نیز همسو با مردم مصر، پس از شنیدن خبر سقوط مبارک، به جشن و شادی پرداختند.

منبع: جهان
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۱/۲۱
mohammad hossein

نظرات  (۱)

۰۲ اسفند ۸۹ ، ۰۸:۳۱ mohammad reza etemadian
سلام اینطور به نظر میاید که هر دولتی که سی‌ سال سر کار بوده باید بره، تونس مصر بحرین سعودی ایران ؟ حضرت امام خمینی فرمودند ملت باید قدری تحمل داشته باشند و میخواهیم زندگی‌ مادی شما مرفه باشد.اما متاسفانه سی‌ سال انقلاب را دادیم آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بشه خون انقلاب را ما بسیجیهآ ریختیم ولی‌ این آقا لذتش را میبره ، کسی‌ نمیگه نیرویه اتمی‌ نباید داشته باشیم ولی‌ نباید بخاطرش انقدر با دنیا در بیفتی که مجبور بشوید یآرانها را قطع کنید. این نیروی اتمی‌ مردم را بی‌ نیرو کرده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی